mandag den 11. maj 2015


Nyheder

Nåmen. Som nogle af jer ved, bor Z* og jeg i en lejlighed i en boligblok i Gellerupparken. Men den boligblok skal snart rives ned. Det havde Boligforeningen sårn glemtagtigt at fortælle os, da vi flyttede ind i august. Nu skal vi genhuses. På fredag kommer flyttefirmaet Adam og flytter alle vores ting hen i en ny lejlighed udenfor Parken. - I dag var jeg så nede og spørge vores Tryghedskonsulent om hvornår vi får vores indskud tilbagebetalt, for vi skal jo betale indskud til den nye lejlighed (som er i en anden boligforening). Nåmen, indskuddet får vi, når vi har afleveret nøglerne til vores Gelleruplejlighed, og Tryghedskonsulenterne har beset den, og set at vi har holdt den i god stand, før den skal rives ned. OK. Men vi skal jo bruge de penge nu, for vi skal betale det nye indskud nu. Det kan de desværre ikke gøre noget ved. Surt, tænker jeg så, og laver surt ansigt til min Tryghedskonsulent. Hun smiler lidt usikkert og beklagende. Så tænker jeg: Jeg går hjem og ringer til det telefonnummer vi har fået i et brev, og som er det telefonnummer som skal give os adgang til nøglerne til den nye lejlighed, og så tænker jeg, at jeg også lige vil spørge dem bag telefonnummeret, om vi kan få udsat betaling af indskud. God plan, tænker jeg. Så ringer jeg, og får såmænd min Tryghedskonsulent fra før i røret. Så smågriner vi lidt nervøst, det var mærkeligt, når nu jeg lige har været nede på kontoret og snakke med hende for 5 minutter siden. Jeg spørger: Hvordan får vi nøglerne til den nye lejlighed? Svaret er: Når I har betalt indskud til den nye lejlighed, kan I få nøglerne til den nye lejlighed. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar